のんびりいこうよぉ

障害児の父です。障害者関連、スーパーセブンとW650、プラモデル作成、そして福岡出身なので福岡ネタが大好きなアラフィフMBAホルダー。

今日の朝んぽ

毎週末恒例となりました、渡良瀬遊水地までの朝んぽをしてきました。

渡良瀬遊水地で晴れていると見れるのが熱気球の練習風景です。

朝焼けの空を12機の熱気球が昇っていました。

また先週は曇りで見ることができなかった富士山ですが、今週ははっきと見ることはできませんでしたが、それでも雪化粧された富士山を見ることができました。

それに加え、気球の合間から男体山も見ることができました。男体山日光国立公園に属し標高2,468mの火山になります。近くには日光いろは坂中禅寺湖、戦場ヶ原などが有名な観光スポットです。

今日は気球や富士山、そして男体山も見れて最高の朝んぽでした。

The Caerham JPE in the Watarase water basin

Mt. Fuji from the Watarase water basin

Hot-air balloons and Mt. Nantai

On weekends, I drive the Caterham JPE and visit the Watarase water basin, as well as see the familiar sight of hot-air balloons. Another enjoyment is seeing Mt. Fuji. I couldn't see it last week, and this time it didn't have a distinct color, but I could still see it barely. Furthermore, I was able to view Mt. Nantai from a distance of hot-air balloons. It is a volcano at 2,486 metter above sea level. Mount Nantai is located at Nikko National Park and is one of the hundred famous mountains in Japan and wintertime entergin the mountaine is prohibition. Needless to write, Mt Fuji is naturally one of the hundred famous mointains.